Imaginează-ți că ai putea afla în timp real dinamica cererii din diverse regiuni sau puncte de vânzare. Ori că ai putea identifica în timp util potențiale blocaje la nivel operațional sau în canalele de marketing neperformante. Este posibil? O soluție de Business Intelligence (BI) te poate ajuta cu aceste date, plus multe alte rapoarte esențiale, livrate în timp real.

Un prim pas este să analizezi cât de sănătos este pentru un business să așteapte rapoarte trimestriale sau chiar anuale pentru a face optimizări operaționale sau pentru a se adapta cererilor din piață. Toate acestea raportate la un mediu economic global extrem de dinamic și la gradul de inovație din tehnologie. Tu iți permiți să nu ții pasul cu aceste schimbări?

Poți lua măsuri de siguranță prin folosirea unei soluții de BI, care îți permite să accesezi în timp real, oricând ai nevoie, rapoarte și date relevante, consolidate din surse multiple. Tu și echipa ta puteți monitoriza KPI critici pentru activitatea de zi cu zi, campanii de marketing sau date financiare.

Ca să îți faci o imagine mai clară asupra oportunităților, am selectat pentru tine 10 dintre cele mai importante date pe care le accesezi în timp real cu o soluție de BI.

1. Ia pulsul pieței în timp real

Știi că poți afla rapid ce se cumpără acum pe piața în care activezi?

Un avantaj major adus de instrumentele de BI companiilor care le folosesc vine din opțiunea de a crea și vizualiza rapoarte zilnice, de la cele de vânzări și marketing, la datele financiare.

După cum spuneam, nu mai trebuie să aștepți închiderea unei luni sau a unui trimestru pentru a primi aceste rapoarte. Acum poți să urmarești în timp real vânzările companiei și cererile pieței din diverse puncte. Este un fel de superputere, care te ajută să iei decizii imediate și să răspunzi rapid la cerințele pieței.

2. Urmărește cele mai bine vândute produse și locațiile de top

Cu o soluție de BI, oamenii autorizați din compania ta primesc acces la date clare și actualizate, care le permit să monitorizeze dinamica zilnică a vânzărilor. Mai mult decât atât, pot fi descoperite cele mai performante punctele de vânzare.

Cu astfel de informații livrate în timp real, poți să adaptezi rapid stocurile pentru anumite produse și magazine. În plus, sunt de mare ajutor echipelor de vânzări și suport clienți, care vor redirecționa clienții către punctele de vânzare potrivite sau către un produs similar celui solicitat.

3. Preîntâmpină blocajele și perioadele de downtime

În aceeași măsură în care poți să identifici zonele performante, poți să descoperi și punctele slabe ale business-ului. De pildă, o platformă de BI te ajută să detectezi potențiale blocaje la nivel de producție, distribuție sau stocuri și iți permite să aplici cele mai bune soluții în timp util.

Mai mult decât atât, o soluție de BI personalizată și o serie de proceduri clare oferă companiei tale avantajul de a reacționa rapid în cazul unor defecțiuni sau perioade de downtime.

4. Accesează date centralizate cu o singură atingere

Stiu, sună precum o reclamă TV, însă aceasta este realitatea.

În prezent, cele mai multe organizații stochează cantități uriașe de date provenite din surse multiple precum platforme online, aplicații în cloud, rapoarte în Excel salvate local etc. Cu siguranță și tu te confrunți cu această situație.

Cum ai putea să accesezi toate aceste date în timp real, fără să le fie afectata acuratețea și fără să pierzi timp prețios pentru compilarea lor?

Cu o soluție de BI totul devine mult mai simplu. Prin intermediul unui singur panou de lucru, poți să creezi și să accesezi cu ușurință rapoarte complexe, personalizate, cu date consolidate din multiple surse. Astfel economisești timp și resurse, eficientizand în acelasi timp activitatea echipei tale. Specialiștii se pot concentra pe analiza și interpretarea datelor, în loc să compileze informații.

5. Monitorizează mai usor operațiunile zilnice

Pentru un management sănătos al operațiunilor curente, este necesar să urmărești zilnic o mulțime de procese, de la producție și distribuție la securitate, performanța activelor, funcționarea tehnologiei sau a aparaturii.

În acest demers, o platformă de BI te poate sprijini nu numai cu date consolidate, ci și cu livrarea lor în timp util. Printr-un singur dashboard poți monitoriza, în timp real, activități critice pentru funcționarea de zi cu zi a afacerii tale. Mai mult, poți reacționa imediat când apare o problemă sau poți identifica oportunități de eficientizare la nivel operațional.

6. Verifică sănătatea activelor companiei

Gândește-te la perioadele de vârf din an, la momentele în care este esențial să ai o imagine reală a tuturor proceselor operaționale, asupra sănătății tehnologiilor și a bunurilor folosite.

Printr-o soluție de BI poți urmări disponibilitatea și capacitatea resurselor companiei, asigurând funcționarea perfectă în perioadele aglomerate. Poți primi chiar notificări în timp real dacă intervin probleme sau supraîncărcări.

7. Creează experiențe de calitate pentru clienții tăi

Să ne imaginăm că un client loial revine pe site-ul unui magazin online, însă nu reușește să găsească ce avea nevoie. Cum poți să creezi in aceasta situație o experiență de utilizare memorabilă?

Soluția de BI îți permite să îi accesezi istoricul de cumpărare, să îi analizezi obiceiurile de consum, canalele de comunicare preferate și multe alte date valoroase. În baza acestor date poți concepe o experiență personalizată, iar oamenii de vânzări pot reveni cu oferte relevante.

Din fericire, instrumentele de Business Intelligence de astăzi facilitează o mai bună înțelegere a clienților și a comportamentului lor de consum. Poți dezvolta cu ajutorul lor programe de loialitate, experiențe personalizate, oferte dedicate și alte informații care pot fi folosite pentru a influența deciziile consumatorilor.

8. Monitorizează KPI relevanți

Odată implementată în compania ta, soluția de BI te va ajuta să urmărești în timp real indicatorii de performanță relevanți și să îi analizezi comparativ cu obiectivele de business stabilite anterior.

Este mai eficient, mai ușor și mai avantajos din punct de vedere al costurilor să înțelegi nivelul actual al unui business și să reacționezi proactiv, decât să cauți soluții când indicatorii sunt departe de a corespunde obiectivelor setate și poate fi prea târziu.

9. Descoperă canalele de marketing performante pentru compania ta

Pentru orice specialist în marketing, să monitorizezi în timp real rezultatele unei campanii integrate de publicitate era un vis frumos acum 10-15 ani. Astăzi, nu numai că poți vedea rezultatele în timp real, dar poți face și optimizări zilnice de campanii, canale și abordări.

Acest beneficiu se aplică inclusiv în cazul unor strategii de marketing complexe, care presupun activități offline și online, care integrează diverse platforme și tipuri de conținut, canale de social media sau campanii de performance marketing.

O platformă BI te ajută să monitorizezi constant acțiunile de marketing și să identifici in timp util atât canalele performante, cât și actiunile mai puțin profitabile.

10. Accesează oricând și de oriunde rapoarte automatizate

De câte ori ai avut nevoie să verifici rapoarte actualizate de vânzări sau date financiare la zi, în timpul unei călătorii?

Soluțiile avansate de BI rezolvă această nevoie. Poți vizualiza oricând dorești rapoarte relevante actualizate și indicatori cheie la zi prin intermediul aplicațiilor Cloud, ce pot fi accesate de pe orice dispozitiv mobil (tabletă, smartphone). Mai mult, ai posibilitatea de a crea și seta rapoarte automatizate livrate zilnic, cu date din surse multiple.

Cu toate aceste categorii de date disponibile în timp real, echipa ta poate economisi timp și resurse, își poate eficientiza activitatea și se poate concentra pe acțiuni strategice, care generează mai multă valoare decât compilarea unor date.

Dacă cel puțin două dintre aceste categorii de date livrate în timp real sunt importante pentru compania ta, suntem aici pentru mai multe informații despre cum poți beneficia de o soluție BI personalizată și performantă.