Cum a schimbat criza COVID zona de custom software development

Spre deosebire de alte domenii din zona de business, industria software a reușit să navigheze cu mai multă ușurință în criza COVID-19 și chiar să crească într-un ritm mai rapid. În timp ce distanțarea socială și restricțiile au afectat companiile din majoritatea sectoarelor care se bazează pe interacțiunea personală cu clienții, companiile din tehnologie par să fi gestionat situația destul de bine.
Acest lucru se datorează faptului că această situație inedită a forțat majoritatea organizațiilor să apeleze la digitalizare și să accelereze procesul de adoptare a tehnologiei. În consecință, companiile de dezvoltare de software au trebuit să lucreze mai eficient și să atingă standarde de calitate fară precedent. Dar cum a fost posibil acest lucru?

Provocările și oportunitățile transformării digitale

Oricât de ciudat ar părea, pandemia a adus afacerile într-o situație pe cât de dificilă, pe atât de plină de oportunități: o criză care le-a obligat să riște și să pună mai mult accent pe inovație. Situația medicală la nivel global este responsabilă pentru transformarea digitală a companiilor care, în condiții normale, și-ar fi putut desfășura activitatea fără probleme. Cu toate acestea, afacerile au accelerat adoptarea tehnologiei, pentru a-și putea oferi serviciile și produsele în contextul lucrului de la distanță și al distanțării sociale. Desigur, software-ul personalizat nu reprezintă o prioritate în comparație cu măsurile de sănătate, dar adevărul este că multe instituții private și publice aveau nevoie de un upgrade, iar acesta a fost momentul decisiv.
Companiile din industria tehnologiei au fost, de asemenea, obligate să țină pasul cu cererea tot mai mare de software din partea organizațiilor din diverse domenii și, spre deosebire de majoritatea sectoarelor, industria a fost propulsată de pandemie.

De ce a accelerat CODIV-19 dezvoltarea de software?

Companiile au alocat bugete mai mari pentru transformarea digitală
Așa cum era de așteptat, odată cu începutul pandemiei, companiile au adoptat o politică dereducere a costurilor în contextul incertitudinii. Totuși, cheltuielile dedicate transformării digitale s-au menținut, uneori chiar au crescut. Luând în considerare faptul că majoritatea companiilor au conștientizat importanța unei infrastructuri software stabile, care să le susțină activitățile de la distanță, acestea au investit în tehnologie mai mult decât înainte.
Bugetele mai mari au ajutat companiile de dezvoltare de software să crească și le-au permis să inoveze și să experimenteze mai mult, deoarece se confruntau cu noi cerințe din partea clienților, în special în ceea ce privește software-ul personalizat. Acele organizații care au riscat și au decis să investească în timpul pandemiei pot confirma că proiectele lor au avut succes și rezultatele sunt peste așteptări. La urma urmei, bugetele crescute au permis companiilor să acceseze servicii software mai calitative și, astfel, să obțină rezultate mai bune și un ROI mai rapid.
Unele dintre cele mai populare zone ale industriei tech în care companiile au investit de la începutul anului 2020 sunt fintech, automatizarea pentru distribuție și servicii și infrastructura digitală. Când vine vorba de servicii software, se pare că instrumentele care facilitează munca de la distanță au fost la mare căutare.
Soluțiile software cresc productivitatea în timpul lucrului de la distanță
Anul trecut a adus cea mai mare schimbare în ceea ce privește modul de lucru, de la cel tradițional, la un model de la distanță, în care angajații lucrează de acasă, cu mici excepții pentru anumite industrii esențiale. În timp ce majoritatea managerilor se temeau că lipsa comunicării față în față și interacțiunea limitată între oameni le vor afecta afacerea, s-a dovedit că, dimpotrivă, productivitatea a crescut datorită lucrului la distanță. Acest lucru, desigur, a fost posibil deoarece majoritatea organizațiilor au început să folosească software bazat pe tehnologia RTC și s-au asigurat că infrastructura lor poate susține interacțiuni virtuale între angajați.
Mai mult, un sondaj recent arată că în condițiile pandemiei, companiile de software au început să se concentreze pe un mod mai dinamic de lucru, cu DevOps ca principală metodologie de project management. Acest set de practici combină dezvoltarea de software și partea de operațiuni, concentrându-se pe feedback constant și oferind soluții mai bune care pot aduce rezultate imediate pentru clienți. O altă schimbare în lumea tehnologiei a fost adoptarea intensivă a Cloud computing, care rezultă în mai multă flexibilitate pentru utilizatorii de software – o opțiune ideală având în vedere condițiile de lucru la distanță impuse de pandemie, fapt dovedit de creșterea cu peste 150% a utilizării CRM pe parcursul anului trecut.
Organizațiile din toate industriile au nevoie de profesioniști în software
Deși cererea în majoritatea industriilor a scăzut în 2020, zonele de dezvoltare software și data management au prosperat. Creșterea continuă se datorează necesității companiilor de a implementa soluții automate, care le-au ajutat să-și mențină angajații conectați, pe de o parte, și să sprijine vânzările și interacțiunile cu clienții, pe de altă parte.
Din cauza pandemiei, a devenit clar că tehnologia este elementul esențial pentru ca modul de lucru la distanță să fie cât mai productiv posibil. Deci, cererea crescută de tehnologie a dus la un boom în ceea ce privește nevoia de resursă umană și specialiști care ar putea lucra în industrie și livra rezultatele așteptate. Încetinirea economică a forțat organizațiile să investească în ceea ce era esential, și anume nevoia de automatizare, software și tehnologie.
Cererile clienților au evoluat constant
Cererile tot mai elaborate ale clienților au făcut ca furnizorii de software să își îmbunătățească și chiar să-și perfecționeze serviciile și produsele. Diversele așteptări și cerințe au venit ca urmare a comportamentelor atipice ale clienților. De exemplu, în retail, poate una dintre cele mai afectate industrii, oamenii au trecut de la cumpărăturile în persoană la comandarea de alimente și haine online sau la alegerea serviciilor Click-and-Colect, mult mai confortabile și mai sigure în timpul pandemiei. Prin urmare, dacă companiile doreau ca produsele lor să ajungă la publicul corect, trebuiau să lanseze platforme online performante prin care să își vândă produsele. Același lucru este valabil și pentru industrii precum manufactură, agricultură, educație, organizare de evenimente și multe altele.
Pentru a răspunde acestor nevoi, specialiștii în software au oferit soluții rapide și eficiente care să ajute companiile să se adapteze la provocările aduse de pandemie. Mediul volatil și cerințele în schimbare au testat adaptabilitatea organizațiilor, le-au forțat să facă schimbări foarte frecvent, iar acest lucru nu poate fi decât benefic atât pentru dezvoltatori, cât și pentru utilizatorii finali, deoarece a demonstrat că pot traversa momentele dificile și totuși să susțină ritmul de creștere.

Pentru că unele dintre cele mai valoroase lecții provin adesea din cele mai grele încercări, putem spune că în cazul pandemiei, aspectul benefic a fost adoptarea rapidă a tehnologiei. Înainte de începutul anului 2020, foarte puține companii aveau infrastructura necesară pentru a face față unor astfel de circumstanțe și, totuși, au reușit să acționeze rapid și să se adapteze, ceea ce a permis furnizorilor de dezvoltare de software să facă un pas înainte.