Pentru companii, revenirea după pandemie va fi digitală – lecțiile învățate în ultimii ani

Pentru întreprinderile din întreaga lume, criza generată de pandemia COVID-19 a accentuat necesitatea de a face schimbări și de a accelera procesul de digitalizare, pentru a supraviețui situației fără precedent de la începutul anului 2020. Realitatea la care majoritatea companiilor, indiferent de domeniul lor de activitate, trebuiau să se adapteze, nu a pus probleme majore organizațiilor mari, deoarece acestea aveau deja o infrastructură elaborată, dar a afectat companiile mai mici, care nu au acces la aceleași resurse. Prin urmare, deoarece organizațiile au fost forțate să reacționeze rapid și să țină pasul cu restricțiile impuse de pandemie, s-au confruntat cu diverse probleme în timpul procesului de digitalizare.

Cum s-au schimbat modelele de business, în contextul digitalizării?

Luate prin surprindere, multe companii au trebuit să își adapteze modelele de afaceri la era digitală. Așadar, afaceri din toate industriile au început să se concentreze pe flexibilitate și mobilitate – și vor continua să facă acest lucru. Platformele de colaborare care fac mai ușor lucrul de la distanță, soluțiile bazate pe stocarea în Cloud și aplicațiile pentru întreprinderi, toate au permis companiilor să își desfășoare activitatea la parametri normali, indiferent de context. Toate aceste opțiuni tehnice au fost concepute pentru a facilita procesul decizional în companii și pentru a elimina blocajele din procesele vitale, oferind în același timp rezultatele dorite.

În același timp, pentru a susține ideea de mobilitate, dincolo de alegerea anumitor tehnologii, tot mai multe companii au trebuit să se bazeze pe utilizarea dispozitivelor mobile. Acestea îți permit să păstrezi în permanență legătura cu membrii echipei, indiferent de locația lor, și oferă tuturor utilizatorilor posibilitatea de a accesa aceleași date, de a lua decizii în cunoștință de cauză și, astfel, de a finaliza sarcinile și procesele de afaceri într-un mod mai eficient. Pentru organizațiile a căror activitate se desfășoară mai ales pe teren, există soluții software care pot fi utilizate atât online, cât și offline, au un nivel ridicat de securitate și permit automatizarea fluxurilor de lucru repetitive. Aceste aplicații sunt utile atât în cadrul companiei, facilitând munca în echipă, cât și extern, îmbunătățind interacțiunea cu clienții. În plus față de acestea, soluțiile bazate pe analiza datelor joacă un rol din ce în ce mai important, deoarece ajută companiile să își îmbunătățească serviciile, dar și experiența clienților lor.
Trecerea bruscă la colaborarea virtuală și digitalizarea proceselor de afaceri au testat curajul și flexibilitatea organizațiilor, care trebuie să învețe noi modalități de lucru pentru a supraviețui. Cu toate acestea, perioada următoare este cea care va arăta câte companii au capacitatea de a ține pasul cu ritmul rapid impus de criză.

Unele schimbări au devenit vitale pentru mediul de afaceri și vor rămâne în prim-plan chiar și după terminarea pandemiei. Prin urmare, iată câteva direcții de care trebuie să ții cont atunci când planifici strategia pentru următorii ani:
Securitatea datelor: trebuie să te asiguri că nu există puncte slabe în securitatea datelor, deoarece acest lucru poate deveni o amenințare pentru compania ta, mai ales în condiții de muncă la distanță, dar și după întoarcerea angajaților la sediul companiei.
Scalabilitate: mai întâi, trebuie să afli unde au apărut problemele de când interacțiunile dintre angajați și clienți au devenit 100% virtuale. Apoi, poți rezolva aceste probleme implementând o soluție personalizată, care răspunde exact nevoilor afacerii tale și iți permite să faci modificări, pe măsură ce afacerea crește.
User-friendliness: angajații sunt mai predispuși să se obișnuiască cu platformele intuitive, a căror accesare nu necesită interacțiune cu departamentele tehnice sau furnizorii de servicii. Astfel, trebuie să alegi furnizori care pot oferi soluții de tip self-service și instruire specializată.

În acest moment, procesul de transformare digitală are loc la nivel global. Deși unele schimbări erau necesare de mult timp, implementarea lor a fost întârziată, iar pandemia a accelerat acest proces. Din acest motiv, ar trebui să profiți de noile tehnologii, deoarece acestea și-au dovedit utilitatea pentru majoritatea industriilor, domeniilor de activitate și modelelor de afaceri. Digitalizarea este necesară și, din fericire, este la îndemâna noastră a tuturor. Companiile trebuie doar să continue să folosească ceea ce au învățat în contextul crizei globale.