Informațiile despre activitatea de business sunt unele extrem de importante pentru companii, indiferent de industria în care activează. Astfel, acestea au fost întotdeauna stocate și analizate, pentru a fi folosite ca materie primă în elaborarea de noi strategii de dezvoltare bazate pe date concrete, nu pe instinct. Procesul de analiză nu este însă unul simplu, iar companiile au întâmpinat întotdeauna dificultăți în extragerea unor concluzii despre clienții și vânzările lor. Din fericire, prin intermediul instrumentelor de Business Intelligence, tehnologia a găsit o soluție pentru a facilita și automatiza acest proces.

Pentru inițierea activităților de generarea a lead-urilor, este necesară cunoașterea în profunzime a pieței țintă. Numai așa, echipele de vânzări și marketing pot lua decizii bazate pe date concrete, pentru a ajunge la potențiali clienți și a încheia mai multe contracte. Informațiile pot conține detalii despre produsele preferate de public sau date demografice despre clienți. Pe lângă acestea, este extrem de important să evaluezi rezultatele fiecărei campanie de generare de lead-uri, pentru a observa care strategii funcționează și care trebuie îmbunătățite.

Instrumentele de Business Intelligence pot analiza atât date istorice, cât și date înregistrate în timp real de către diverse canale, pentru a oferi utilizatorilor detaliile de care au nevoie pentru a lansa campanii de marketing sau vânzări. În ceea ce privește generarea de lead-uri, BI este soluția perfectă pentru a afla dacă activitățile sunt eficiente sau nu, și dacă informațiile adunate sunt relevante sau nu. Această tehnologie poate duce procesul generării de lead-uri la un alt nivel, prin îmbunătățirea strategiilor de marketing și nu numai.

Analiza mai eficientă

Identificarea informațiilor de calitate este un lucru esențial, însă folosirea corectă a acestora este o adevărată provocare. Activitățile întreprinse pentru obținerea de contacte necesită urmarirea de metrice clare și elaborarea de analize complexe, în fiecare etapă a procesului. Altfel, specialiștii nu pot evalua dacă strategiile implementate chiar funcționează. În procesul de generare de lead-uri pot fi folosite rapoarte de BI pentru a găsi noi oportunități și pentru a spori rezultatele. De asemenea, echipele de vânzări pot identifica elementul ce transformă prospecți în contacte de business.

Imaginează-ți că poți transforma acțiunile reactive în activități bazate pe predicții, datorită informațiilor extrase în urma unei analize efectuate cu o soluție de Business Intelligence. Acest lucru ți-ar putea răspunde la două întrebări esențiale: „cine sunt clienții mei?” și „ce creștere ar avea afacerea mea, dacă aș lansa următoarele acțiuni?”.

Promovarea în mediul digital

Soluțiile de Business Intelligence pot fi folosite în mod eficient pentru a îmbunătăți eforturile de promovare online. De exemplu, datele demografice obținute cu ajutorul BI pot fi folosite de către companii pentru a identifica mai ușor piața țintă și a îi afla particularitățile. Analiza profundă poate indica și detalii despre preferințe in diverse zone geografice, lucru care duce la nișarea campaniilor online. Bineînțeles că există și instrumente oferite de platformele dedicate, cum ar fi Google, însă acestea extrag date generice. O soluție de BI personalizată îți va oferi detalii precise și informații nișate, pe care le poți transforma în campanii eficiente de remarketing.

Colectarea de informații complexe, ce provin din numeroase canale, ajută specialiștii de marketing să își îmbunătățească strategiile și acțiunile. Situația ideală este atunci când o companie începe să își creeze campaniile de promovare bazându-se pe comportamentul clienților săi anteriori. De exemplu, pot fi identificați cei mai frecvenți cumpărători, care să beneficieze de diverse oferte personalizate. Pe termen lung, clienții fideli pot genera profit considerabil și pot deveni chiar ei promoteri, recomandând afacerea ta ca fiind una de încredere.

Construirea strategiei de content marketing

Content marketing, sau „inbound marketing”, a devenit o componentă foarte importantă de promovare, în special pentru zona B2B. Potrivit unui studiu publicat de Content Marketing Trends, 89% din companiile participante au confirmat că acest element face parte din strategia lor de marketing. Mai mult, 71% din organizații au spus că folosesc instrumente de analiză, cum ar fi Business Intelligence, pentru a evalua aceste activități.

Principala concluzie este așadar că organizațiile, indiferent de domeniul de activitate, au nevoie de instrumente automatizate pentru a analiza în profunzime conținutul publicat. Pentru că volumul de date crește în mod constant, extragerea informațiilor relevante fără folosirea unei soluții de BI poate deveni foarte dificilă. Aceasta oferă specialiștilor o imagine de anasamblu asupra activității actualilor și potențialilor clienți, ceea ce îi ajută să genereze conținut care să răspundă nevoilor și intereselor acestora.

Raportul vizitatori online vs. vânzări

Pe lângă analiza generală a afacerii, un instrument de Business Intelligence poate fi folosit pentru a identifica tiparele comportamentale ale vizitatorilor de pe site-ul companiei. Paginile cele mai vizitate îți oferă informații despre preferințele clienților, despre ce îi face să ajungă pe site și care este motivul care îi reține – informații extrem de valoroase pentru orice marketer. Serviciile BI au mai multe specificații și funcții decât serviciile standard de analiză a platformelor online, astfel încât poți merge cu examinarea site-ului tău până la cele mai mici detalii.

Mai mult, organizațiile ar putea identifica tipare în ceea ce privește căutările vizitatorilor pe site și motivele pentru care aceștia părăsesc pagina. Astfel, pot fi făcute diverse îmbunătățiri care să scadă numărul de persoane care părăsesc pagina imediat după ce o accesează.

Folosirea cuvintelor cheie

Cuvintele cheie ar trebui să fie o prioritate pentru orice companie care pune accent pe content marketing. Identificarea expresiilor care sunt cele mai reprezentative pentru afacerea ta și cele mai atrăgătoare pentru utilizatori se poate face prin intermediul soluțiilor BI. Generarea de lead-uri este mai eficientă atunci când cuvintele cheie sunt alese corect. De exemplu, cuvintele alese pentru a atinge un target cu anumite interese vor genera o rată mai mare de accesare a paginilor web, însă nu au aceleași rezultate pe canalele de social media. În această situație, BI poate ajuta companiile să aleagă strategiile potrivite fiecărui canal de promovare, ceea ce crește șansele de generare de lead-uri.

 

Acestea sunt doar câteva din numeroasele utilizări ale soluțiilor de Business Intelligence, ce se aplică pentru companii din orice domeniu de activitate. Procesul de generare de lead-uri este unul pe care orice organizație își dorește să îl îmbunătățească, iar acum acest obiectiv este mai ușor de îndeplinit, prin intermediul unor instrumente tehnologice, precum cele de Business Intelligence. Pentru cele mai bune rezultate, este recomandat să alegeți o soluție customizabilă, care să poată fi personalizată astfel încât să răspundă nevoilor tale.