În mediul corporate, luarea deciziilor importante nu se poate baza strict pe instinct. Pentru a putea face alegerile corecte pentru compania ta și a rămâne competitiv, trebuie să te asiguri că deciziile pe care le iei sunt în proporție de 100% bazate pe date complexe. Cum poți însă obține asta? Răspunsul este simplu: cu ajutorul soluțiilor de Business Intelligence.

Având în vedere că tehnologia este un partener de încredere pentru mediul corporate, o soluție complexă de BI ar trebui să se afle la baza oricărei organizații care vrea să își folosească datele în mod eficient. O soluție de Business Intelligence permite utilizatorilor să extragă cele mai relevante detalii din gama largă de informații pe care aceștia le dețin, și să înțeleagă toate aspectele unei afaceri. Astfel, ei pot extrage concluzii clare și pot face previziuni pentru a îmbunătăți procesul decizional în interiorul companiei în care activează.

Cum reușește BI să facă asta pentru tine? Care sunt pașii pe care trebuie să îi parcurgi, pentru a ajunge la cele mai bune decizii, bazate pe date concrete? În primul rând, trebuie să folosești instrumentele potrivite nevoilor tale. Apoi, trebuie să înveți să interpretezi datele corect. Astfel, vei putea transforma cunoștințele în decizii de business mai bune. Nu este necesar să fii expert în analiza datelor, deoarece în zilele noastre, există soluții de BI intuitive și ușor de folosit, ce oferă rezultate și rapoarte cuprinzătoare inclusiv utilizatorilor fără experiență tehnică. Așadar, niciodată nu a fost mai simplu să construiești în compania ta un proces decizional bazat pe informații concrete.

Cum să adopți mai ușor decizii bazate pe date concrete?

Dat fiind contextul favorabil tehnologiei, ai toate motivele să îi îndrumi pe oamenii din compania ta să analizeze date înainte de a lua decizii de business. Există câțiva pași ce trebuie parcurși pentru a obține un process decizional bazat în mare măsură pe informații concrete:

Gândește strategic

Poți demara un process decizional corect atunci când ai în minte cele mai importante strategii ale companiei tale. Acest lucru te va ajuta, întrucât vei putea să fii selectiv și să alegi numai informațiile care sunt cu adevărat relevante pentru afacerea ta. Începe stabilind anumite obiective și află cum datele te pot ajuta să construiești pentru atingerea acelor obiective. Fie că îți dorești să stabilești contacte noi, sau vrei să identifici procesele interne care îți aduc cele mai multe rezultate, aceste obiective trebuie să fie clare înainte să începi implementarea unei soluții de BI. Altfel, riști să fii copleșit de multitudinea de posibilități pe care le vei identifica prin intermediul analizei de date.

Stabilește zonele de focus

Având în vedere că în interiorul companiei, informațiile provin din foarte multe surse, de la instrumente folosite de angajați și până la interacțiunea directă cu clienții, stabilirea unei arii de focus poate deveni dificilă. Pentru a rezolva această problemă, este esențial să prioritizezi și să găsești un echilibru între toate aceste surse de date. Care sunt departamentele care aduc rezultate în mod direct? Care sunt cele care contribuie la obiectivele de business? Identifică-le pe cele care duc la creșterea afacerii tale, și concentrează-te în mod particular asupra acestora.

Identifică datele cele mai importante

Odată ce ai stabilit care sunt zonele de business ce trebuie potențate prin intermediul analizei de date, ai nevoie să găsești seturile de date ce răspund nevoilor tale. Pe baza problemelor pe care îți dorești să le rezolvi, examinează informațiile pe care le ai deja și clasifică datele în funcție de surse. În cazul în care soluția ta de Business Intelligence poate analiza date ținând cont de diverse surse, te afli într-o situație ideală. Numai astfel poți potența informații provenind din diferite departmente ale companiei, prevenind în același timp apariția unor rapoarte contradictorii.

Colectează și analizează datele

Informații utile sunt colectate în fiecare zi, atât din surse interne cât și externe, și este normal ca cei care ia decizii într-o companie să le folosească. Tocmai de aceea, managerii de deparatment sunt cei care prelucrează și analizează datele, pentru a stabili cele mai bune direcții de business. Pentru a avea o imagine de ansamblu a afacerii, ai nevoie de o soluție de Business Intelligence are să poată conecta și integra toate informațiile, indiferent de sursa lor de proveniență. Asigură-te că alegi un furnizor care oferă un instrument de BI ușor de adoptat, deoarece cu cât datele sunt mai accesibile, cu atât va fi mai ușor pentru utilizatori să extragă informații relevante.

Transformă datele în acțiuni

Rapoartele pe care le obții în urma procesului de analiză de date determină cât de multe informații rezultă din acele date. Există numeroase instrumente de BI care pot lucra cu un volum mare de date, însă trebuie să alegi unul care îți oferă acces la rapoarte cuprinzătoare și a cărui funcție de vizualizare ușurează munca persoanelor care trebuie să înțeleagă datele, să ia decizii pe baza lor și să le transforme în activități concrete.

Cum te vor ajuta deciziile bazate pe date concrete?

Este clar că, atunci când vine vorba de decizii de business, instinctul nu poate fi mai important decât datele concrete. Astăzi, cele mai mari companii din lume folosesc Business Intelligence pentru a face predicții și a lua decizii, și de-a lungul anilor, s-a dovedit că acest lucru le oferă un avantaj strategic asupra competitorilor lor. Asta nu înseamnă însă că soluțiile de BI nu pot fi folosite și de către companiile mici și mijlocii, dimpotrivă. Indiferent de dimensiunile afacerii tale, poți deveni un lider de piață dacă deciziile tale sunt bazate pe informații concrete și nu pe instinct.

Iată doar câteva din îmbunătățirile pe care le vei observa în operațiunile de zi cu zi, odată ce vei înțelege cum să tratezi datele ca pe o adevărată resursă pentru compania ta:
Avantaj competitiv. Fără o strategie orientată pe performanță și bazată pe previziuni, nu vei putea niciodată să devii un competitor real pentru companii similare. Din fericire, BI îți permite să anticipezi trendurile de piață și să folosești datele în avantajul tău.
Creșterea vânzărilor. Companiile care iau decizii bazate pe analiza de date sunt mai orientate spre clienți, deoarece au mai multe informații despre experiența și comportamentul acestora.
Mai mult profit. Prin identificarea noilor trenduri de business și descoperirea de oportunități, îți poți crește portofoliul de clienți și proiecte. În scurt timp, acest lucru va duce și la creșterea profitului.
Colaborarea între angajați. Soluția potrivită de Business Intelligence va fi la fel de utilă pentru toate persoanele din compania ta care trebuie să ia decizii. Ei vor înțelege în egală masură date istorice și vor ști care sunt motivele luării unei anumite decizii.

 

Pentru a îți aduce compania într-un punct în care procesele se bazează pe date concrete, este nevoie să dezvolți o cultură organizaționala în cadrul căreia este înțeleasă importanța transformării informației în decizii și acțiuni. Iar acest lucru se poate întâmpla numai dacă le arăți angajaților cum analiza datelor aduce o valoare adăugată afacerii tale. În acest scop, trebuie să folosești cea mai potrivită soluție de BI și analiză, una care să țină pasul atât cu dinamica internă a companiei, cât și cu cea externă, a pieței.