Prezentarea companiei

DIANGI Grup este o companie lansată în 2007, ce are ca activitate principală reparația de telefoane, tablete și alte terminale mobile utilizate de clienții din industria telecomunicațiilor. Compania oferă servicii complete, personalizate în funcție de cerințele partenerilor, pentru a efectua reparații de calitate și pentru a atinge standardele pe care clienții si le doresc. Punând accent pe eficientă si calitate, DIANGI avea nevoie de o soluție internă pentru colectarea de date. Așadar, în aprilie 2014, compania a început parteneriatul cu EXE Software. De atunci, EXE a dezvoltat un sistem complex, personalizat, de tip Enterprise Resource Planning. Produsul constă în mai multe module, fiecare dintre ele fiind creat pentru a susține linii diferite de business.

Rezumat

Parteneriatul dintre EXE Software și DIANGI a început în 2014 și continuă până în prezent. În august 2015, când DIANGI a devenit partenerul oficial pentru reparații în perioada de garanție al unei firme de tablete și telefoane mobile din România, la soluția existentă a fost adăugat un nou modul, dedicat susținerii acestei linii de business.

Provocarea a fost reprezentată de necesitatea de adaptare la dinamica DIANGI, o companie în creștere, atât pe plan local cât și internațional. Pentru o asemenea companie, timpul este un element critic: atunci când este semnat un contract cu un client nou, DIAGNI trebuie să înceapă imediat îndeplinirea cerințelor. Nicio amânare nu poate interveni, iar acest lucru nu lasă loc de o analiză îndelungată înainte de livrarea rezultatelor. Cu toate acestea, EXE Software a reușit să ofere suportul necesar, și în acest moment, colaborarea dintre cele două companii este una de success.

Soluția

Soluția oferită de EXE Software a fost dezvoltarea unui software de tip ERP, personalizat pentru a răspunde nevoilor DIANGI. Aplicația a fost creată folosind metodologia Agile, iar procesul de analiză a fost condensat într-o perioadă minimă de timp, dedicată în mare parte discuțiilor și planificării lansarilor intermediare. Această practică permite utilizatorilor aplicației să facă ajustările necesare pentru a integra noile funcții adăugate.

Întregul proces poate fi descris în următorii păși:

1. Discutarea opțiunilor existente

În această primă etapă, înțelegerea obiectivelor și așteptărilor DIANGI este crucială pentru succesul proiectului. Tocmai din acest motiv, primul pas a fost organizarea unei întâlni între reprezentații DIANGI și o echipă EXE Software (un Business Analyst și team leaderul echipei de dezvoltare), cu scopul de a aduna cât mai multe informații, necesare următoarelor etape ale procesului de dezvoltare.

2. Schițarea proiectului

După întâlnirea inițială, se formează o echipă internă, pentru a schița o soluție tehnică și una de business pentru proiectul în curs.
Împreună cu echipele de dezvoltare și de testare, este propusă o soluție de business și una tehnică. Pentru atingerea obiectivului final, se stabilește o succesiune de sarcini de lucru și activități concrete, ce pot fi implementate și urmărite cu ușurință.

3. Previzionarea costurilor

Pornind de la scopul final, EXE Software efectuează o estimare a costurilor și o planificare a lansarilor intermediare ale aplicației.

4. Ajustarea schiței

Schița inițială este revizuită și ambele părți implicate colaborează pentru definirea planului final. Unele sarcini pot fi eliminate din diverse motive (cum ar fi cele financiare), și imediat ce forma proiectului este finalizată, se începe procesul de dezvoltare, începând de la primele task-uri planificate.

5. Testare constantă

O data la două săptămâni, produsul este lansat către echipa de testare, iar business analyst-ul îi prezintă funcțiile.
Prin testarea constantă în procesul de dezvoltare, este identificată nevoia unor potențiale modificări, înainte ca produsul să fie lansat in forma finală.

6. Testarea finală

Ultima etapă a proiectului constă în UAT (User Acceptance Test), adică testarea din perspectiva utilizatorului, urmată și de perspectiva de business. Dacă toate detaliile sunt corecte și nu există nicio eroare, atunci procesul inaintează spre etapa de producție.
Echipa de QA (Quality Assurance) a EXE Software și-a îmbunătățit și extins procesul de testare în ceea ce privește produsul DIANGI, prin intermediul testării automate. Folosind această metodă, echipa de QA asigură dezvoltatorii că aplicația pentru DIANGI este fiabilă și că îndeplinește toate cerințele proiectului, prevenind potențiale probleme ce ar putea fi trecute cu vederea într-un process de testare manuală.

Potențiale cerințe și suport

Pentru fiecare nouă funcție sau cerința, EXE Software întocmește o analiză preliminară, pentru a stabili ce impact ar avea adăugarea acestora asupra aplicației și a se asigura că ajustările nu afectează funcțiile deja existente. Procesul de dezvoltare începe numai în momentul în care întreaga soluție este schițată, iar sarcinile sunt abordate pe rând.
Parteneriatul dintre EXE Software și DIANGI include și servicii de suport. Există o echipă dedicată pentru suport și consultanță, ce se ocupă de mentenanța și buna funcționare a aplicației. Semnalarea oricărui tip de eroare se face printr-un sistem de notificări bine pus la punct.
În plus, EXE Software oferă și o soluție de data warehousing și update-uri în timp real, în legătură cu fluxul de lucru zilnic.

Cum a ajutat soluția

În desfășurarea proiectului de software development ce a rezultat în aplicația oferită către DIANGI, EXE Software a folosit metoda Agile, iar aceast lucru s-a dovedit a fi un succes. La fel ca modulele precedente, această ajustare a răspuns imediat unei cerințe de business.
Cu noul modul instalat, produsul ERP folosit de DIANGI a făcut față numărului în creștere de tablete și telefoane ce trebuiau reparate, astfel oferind o soluție la cea mai mare provocare cu care compania s-a confruntat până acum. În octombrie 2015, la două luni după implementarea noului modul, DIANGI a înregistrat o creștere semnificativă, având aproximativ 17 000 de dispozitive reparate în termenul de garanție și 39 de utilizatori ai aplicației. Valorile au continuat să crească, atingând aproximativ 20 000 de reparații și 68 de utilizatori, în luna decembrie a aceluiași an.
Un an mai târziu, în octombrie 2016, aplicația a ajuns să fie folosită de 150 de angajați ai DIANGI Grup, iar numărul urmează să crească annual, cu aproximativ 30%.
Mai mult, nevoia DIANGI de a oferi clienților săi transparență a fost de asemenea acoperită cu success în procesul de dezvoltare. Anumiți clienți pot urmări în timp real statusul reparațiilor liniei lor de produse, și pot extrage rapoarte create cu ajutorul dashboard-lui aplicației.

Testimonial

“EXE Software este un partener de încredere pentru noi. Inițial, echipa lor a analizat procesele companiei noastre, pentru a construi o soluție ERP care să răspundă cât mai bine provocărilor cu care ne confruntam. În plus, au demonstrat că au abilitatea de a oferi soluții inovative, menite să ne ajute să întâmpinăm nevoile de zi cu zi. Acestea ușurează atât activitatea angajaților, cât și pe cea a clienților. Echipa EXE încearcă întotdeauna să anticipeze potențiale probleme și se concentrează pe eliminarea acestora, în cel mai scurt timp.”
Marius Albu, Operations Manager – Diangi Romania