Informațiile ce provin din zona de vânzări sunt date extrem de importante pentru orice companie. Deoarece mediul corporate este unul deosebit de competitiv, posibilitatea de a analiza informații exacte despre clienți, produse și vânzări este sinonimă cu creșterea sustenabilă a afacerii. Organizațiile trebuie să țină pasul cu tehnologia pentru a rămâne competitive, tocmai de aceea soluțiile de Business Intelligence sunt atât de utile.

Toate funcționalitățile pe care le au instrumentele de BI oferă companiilor posibilitatea de a analiza cererea de piață pentru diferite produse sau servicii și chiar trendurile din industrie, detalii foarte importante pe care își pot baza deciziile și strategiile în viitor. Un studiu recent efectuat de CIO susține că aproximativ 89% din organizațiile respondente consideră că accesarea datelor în timp real, prin intermediul unor soluții automatizate, este o activitate extrem de valoroasă.

Companii din diverse industrii, inclusiv retail și distribuție, întâmpină în mod constant dificultăți în îmbunătățirea eficienței în departamentele de vânzări. Totuși, implementând ultimele tehnologii, aceste provocări pot fi depășite cu ușurință. Iată de ce soluțiile de BI sunt, în acest moment, cheia dezvoltării în departamentele de vânzări:

Filtrarea prospecților și a informației

Datorită faptului că organizațiile au de a face în fiecare zi cu volume uriașe de date, filtrarea și selectarea celor mai valoroase informații poate deveni o adevărată provocare pentru membrii departamentelor de vânzări. Ținând cont de acest lucru, echipele de management din companii de diverse dimensiuni, aparținând unor industrii variate, au decis implementarea soluțiilor de BI.

Toate datele culese zilnic de soluții automatizate trebuiesc analizate și gestionate, iar această operațiune poate fi efectuată foarte simplu cu ajutorul instrumentelor de Business Intelligence. Acestea oferă analize complexe și grafice ușor de înțeles, în urma studierii metricelor selectate de utilizator.

De ce este acest aspect atât de important? Din mai multe motive. În primul rând, pentru că reprezintă primul pas în construirea unei strategii bazate pe informații concrete, în departamentul de vânzări. În al doilea rând, extrăgând cele mai relevante detalii dintr-un volum uriaș de date, organizațiile pot înțelege mai bine dinamica pieței și pot stabili KPI care să indice rata de succes a fiecărei activitate de vânzare sau inițiativă de marketing.

Clasificarea în funcție de surse

Lead-urile sunt o bază solidă pentru orice echipă de vânzări, deoarece oferă membrilor acesteia informații valorease ce îi pot ajuta să își îmbunătățească abordarea. Multe companii încearcă să întreprindă activități pentru a își direcționa potențialii clienți pe website. Problema însă este că inițial, trebuie generat trafic și apoi obținute lead-urile. Exsita mai multe acțiuni ce pot fi implementate pentru a genera trafic, incluzând campanii de email, social media sau organizare de evenimente. Deși companiile pot ține evidența fiecărei sursă de proveniență a clienților folosind un sistem standard de analiză, o soluție customizată de BI, mai sofisticată, poate combina informații ce provin din numeroase surse în diverse forme, inclusiv CRMul folosit de compania ta.

O platformă de BI simplifică pregătirea, analiza și vizualizarea datelor, pentru a le transforma pe acestea în informații cu adevărat valoroase, și apoi, în creștere semnificativă pentru afacerea ta. În plus, dashboard-urile sofisticate pot fi accesate de oriunde, oferind flexibilitate utilizatorilor atât din punct de vedere al locației, cât și al dispozitivelor folosite. Incluzând KPIi deparamentului de vânzări în programul de analiză, companiile pot obține un avantaj clar în fața competitorilor direcți.

Campanii de e-mail

E-mail-ul este o modalitate perfectă de a aborda un număr mare de prospecți, fără eforturi majore. Este posibil ca mulți dintre cei ce sunt incluși în campania ta să nu fie convinși să cumpere în urma unui simplu e-mail, însă cel puțin vor primi un reminder și pot reveni pentru detalii despre serviciile sau produsele pe care compania ta le oferă. Mai mult, folosind instrumente de BI, organizațiile pot identifica cele mai atrăgătoare zone ale unui website, care sunt butoanele pe care utilizatorii fac click cel mai des și care sunt tipurile de mesaje care generează cele mai multe răspunsuri.

Cei care programează campaniile de e-mailing știu că alegerea momentului potrivit este esențială pentru succesul acestora, iar acesta este încă un indice pe care îl pot obține cu ajutorul Business Intelligence. Acest lucru duce la o rată de succes mai mare, deoarece face posibilă interacțiunea cu potențiali clienți, fie că e vorba de contacte noi sau au mai avut loc interacțiuni și în trecut.

Soluțiile de BI ajută specialiștii de marketing și vânzări să obțină detalii semnificative despre inițiativele pe care le implementează, pentru a nu investi timp și resurse în activități ineficiente. Aceste informații pot influența implementarea de noi strategii, care duc la creșterea profitului companiei.

Fidelizarea clienților

Așa cum a fost menționat anterior, creșterea numărului de prospecți este esențială pentru dezvoltarea unei afaceri, însă companiile ar trebui să se concentreze și pe clienții pe care deja îi au. Folosind o soluție de Business Intelligence, poți extrage informații valoroase despre toți cei care au interacționat în trecut cu afacerea ta, indiferent de canalele folosite (social media, e-mail, website), și poți observa anumite tipare.

La prima vedere, o bază de date reprezintă o simplă modalitate de monitorizare a vânzărilor, însă aceasta poate oferi detalii extrem de importante despre trendurile de vânzare și tiparele de comportament ale clienților. Odată ce echipa de vânzări cunoaște nevoile și preferințele acestora, pot fi inițiate numeroase activități prin care să li se ofere exact ceea ce își doresc. Acest lucru aduce numai beneficii, de ambele părți. Un client mulțumit va reveni și în viitor și chiar va promova, în mod activ, compania ta.

 

Instrumentele de Business Intelligence sunt esențiale pentru fiecare organizație care își dorește să își atingă obiectivele de business și să crească vanzările. Înțelegând corect informațiile ce vin de la clienți, echipa de management poate stabili obiective clare, extrage KPIi corecți și poate lua cele mai bune decizii pentru dezvoltarea afacerii. Totuși, este important să alegi soluția de BI care se potrivește cel mai bine cu nevoile companiei tale. Tocmai de aceea, instrumentele personalizate sunt opțiunea ideală, deoarece sunt dezvoltate astfel încât să răspundă cât mai exact cerințelor tale și să rezolve cele mai urgente probleme de business.