Cum a sporit JTI România controlul asupra canalelor de distribuție, utilizând o soluție de colectare a datelor personalizată

Află mai multe

Despre JTI

JTI, membru al grupului Japan Tobacco Group, este unul din principalii producători de tutun, la nivel global. Compania comercializează mărci de renume mondial precum Winston, Camel, Mevius și LD. Alte mărci globale includ Benson & Hedges, Silk Cut, Sobranie și Glamour. Avand sediul în Geneva, Elveția, și aproximativ 26.000 de angajați în întreaga lume, JTI are operațiuni în peste 120 de țări.

JTI și-a început activitatea la nivel local în 1993, fiind una dintre primele companii multinaționale care s-au stabilit în România. JTI România și-a inaugurat noul sediu în București în 2014, o clădire de 5.000 de metri pătrați pe patru niveluri, găzduind peste 200 de angajați, din totalul de aproximativ 1.000 care lucrează în unitatea de producție și în birourile de vânzări din toată țara. JTI România este recunoscută pe scară largă pentru programele sale tradiționale și constante de responsabilitate socială corporativă și investițiile în domeniile culturale, sociale și educaționale.

Mai multe informații, pe www.jti.com

Rezumat

În prezent, JTI România acoperă direct o parte din zona Punctelor de vânzare / POS’s (distribuție directă) și indirect, prin acorduri cu diverși parteneri de afaceri (distribuitori, angrosiști ​​etc.), cealaltă parte a zonei (distribuție indirectă). În timp ce pentru distribuția directă datele legate de produsele JTI sunt disponibile din sistemele JTI, datele de pe canalul de distribuție indirectă sunt mai dificil de obținut. Prin urmare, pentru a răspunde acestei nevoi, JTI a pus în aplicare o soluție personalizată, numită Integrated Sales Data (ISD), pentru colectarea datelor referitoare la produsele sale din tutun.

După implementarea ISD, JTI a îmbunătățit procesul de colectare a datelor referitoare la propriile produse de la Punctele de vânzare gestionate indirect, de distribuitori. Prin implementarea ISD, viteza de raspuns la cerințele din piață a fost crescută, iar timpul pentru colectarea datelor a fost redus și alocat vizitelor de teren și proceselor de coaching.

Necesitatea de a optimiza gestionarea datelor din vânzări pentru produsele JTI din Key International Accounts (KIA) a fost, de asemenea, abordată, deoarece ISD a fost implementat și pentru colectarea și organizarea datelor despre produsele JTI primite de la Key International Accounts (KIA), folosind aceleași șabloane.

Provocări și nevoi în zona de distribuție

Pentru a monitoriza toate KPI-urile contractuale, distribuitorii trebuie să trimită către JTI rapoarte specifice săptămânale / lunare (de exemplu: informații privind vânzarea, stocurile din depozite, distribuția la nivelul SKU etc.). Majoritatea distribuitorilor folosesc în continuare fișiere Excel trimise prin e-mail sau rapoarte tipărite, din cauza lipsei unei infrastructuri IT optime. Angajații JTI responsabili de gestionarea distribuției indirecte au trebuit să colecteze toate aceste date provenind din surse și având formate diferite și să completeze în baza de date informațiile referitoare la datele produselor JTI primite de la parteneri.

Nevoi de business:

  • colectarea și gestionarea datelor referitoare la indicatorii de performanță ai distribuitorilor, utilizând o singură aplicație în conformitate cu formatul JTI
  • reducerea volumului de muncă al angajaților JTI aferent completarii datelor de distribuție în sistem
  • creșterea volumului de date colectate, referitoare la produsele JTI

Cum a ajutat soluția

Pe baza analizei nevoilor de business, EXE Software și JTI România au lucrat împreună pentru a găsi o soluție care să integreze diferite formate de date provenite de la diferiți parteneri de afaceri și pentru a le traduce în formatul util pentru JTI.

În 2011, funcționalitatea ISD a atins un vârf în ceea ce privește acoperirea, atunci când a fost implementată pentru primii doi distribuitori de pe piață. Acum, aplicația este utilizată și pentru KIA-uri selectate, pentru a colecta informații despre stocuri și a se vinde la nivel de POS, pentru produsele JTI.

Rezultate, ROI și planuri de viitor

În prezent, funcționalitatea ISD permite angajatilor cheie ai JTI să aloce, in mod mai productiv, timp activităților de teren și muncii de birou și să aibă o bază de date integrată cu informații despre vânzările produselor JTI de la distribuitori și KIA.

Intenția JTI este de a extinde funcționalitatea actuală, pentru a primi mai repede informațiile despre produsele sale de pe piață.