Introducere

În calitate de Partener Gold al Microsoft, care dezvoltă soluții de data management, EXE Software se bazează pe tehnologia Power BI pentru a livra clienților săi servicii de calitate. Oferim servicii complete, de la consultanță strategică pentru gestionarea datelor, până la implementare, integrare și evaluare a performanței afacerii. În cazul prezentat, clientul este o companie care produce, livrează și vinde înghețată în locații din întreaga țară.

Provocarea

Clientul, o companie de înghețată, avea nevoie de informații relevante și accesibile cu privire la operațiunile desfășurate, pentru a putea lua cele mai corecte decizii de business. Informațiile privind vânzările din ultimii 2 ani erau stocate în surse diferite, precum sisteme ERP și CRM, lucru care făcea foarte dificilă accesarea și analizarea exactă a acestora. Management-ul avea nevoie ca informațiile despre vânzări să fie centralizate și clasificate în funcție de criterii precum regiuni, tip de produse, client și altele. În plus, strategia de business trebuia să fie construită în funcție de analize și previziuni ce rezultă din combinarea unor factori precum numărul de vânzări și condițiile meteo – era nevoie de o evaluare a impactului pe care vremea îl are asupra volumului de vânzări.

Având în vedere faptul că activitatea clientului se referă la producția și vânzarea de înghețată la nivel național, analizarea tuturor datelor a devenit în scurt timp aproape imposibilă. Din fericire, am reușit să livrăm o soluție care să centralizeze toți indicatorii de performanță, datorită capabilităților tehnologiei Power BI. Astfel, clientul poate analiza în profunzime informațiile despre vânzările înregistrate.

Soluția

EXE Software a strâns toate datele despre vânzările clientului, împreună cu informațiile meteo din perioada vizată, apoi a folosit Power BI Pro pentru a crea un raport alcătuit din 5 pagini, care să ofere clientului concluzii despre:

Situația veniturilor

Conține informații despre vânzări, date comparative între diverse perioade de timp, distribuția geografică a vânzărilor, cele mai populare brand-uri și cei mai eficienți agenți de vânzări. Sunt incluse și date demografice, pentru a putea calcula o rată de consum al înghețatei în rândul populației.

Performanța vânzărilor

Acest raport indică performanța agenților, în anumite perioade sau regiuni, permițând astfel managerilor să identifice atât cele mai eficiente strategii, cât și dificultățile din procesul de vânzare, pentru a stabili ce acțiuni trebuie incluse în strategia companiei.

Vânzări vs. obiective planificate

În acest raport au fost evaluate toate obiectivele planificate în ultimii doi ani, acestea fiind ulterior comparate cu vânzările efectuate, pentru a măsura nivelul de performanță atins.

Vânzări în funcție de starea vremii

Producția și distribuția de înghețată este o activitate de sezon, așa că este strâns legata de starea vremii. Am ales una din sursele care oferă informații meteo și am analizat evoluția vânzărilor, în raport cu diferențele de temperatură. Acest raport este foarte important pentru identificarea de oportunități și pentru planificarea producției.

Previziuni ale volumului de vânzare

Pe baza activității sezoniere și a datelor istorice, această pagină din raport oferă estimări cu privire la volumul de vânzări și numărul de vizite în magazine. Așadar, managerii pot planifica mai corect, având la îndemăna date exacte și interactive.

Rezultate

Folosind raportul creat în Power BI, managerii de companii pot avea o imagine de ansamblu asupra operațiunilor de vânzări, cum ar fi valoarea acestora, îndeplinirea obiectivelor sau performanța agenților. Adăugând opțiunea de previzionare pentru profit, date demografice sau informații despre vreme, managerii pot acționa mult mai eficient și pot lua cele mai bune decizii strategice.